Hoppträningen igår:

Igår hoppade vi tre hinder på böjt spår.Två hinder ganska nära kortsidan så att dom kom direkt ur sväng och det andra mitt i ridhuset. En bra övning så att vi verkligen fick känna galoppen och avståndet. Kunna räkna rätt antal galoppsprång så att det blev rätt på linjerna. Även kunna kontrollera galoppen, en del fick minska och som jag, fick försöka länga lite. jag tycker att Jenna jobbade bra, vi har fortfararande lite svårt i vänstervarvet. Det märktes jätte tydligt då jag skulle hoppa in och inte riktigt fick henne runt min skänkel och vi inte riktigt fick till språnget eftersom hindret kom så snabbt. Men det är ju sånt man får öva på, eller jag måste öva på. Men jag är absolut nöjd! 
 
Mamma fotade, men bilderna blev suddiga. Men skit samma! Bjuder på några lite senare!
Tjuvkik: 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0